onsdag den 31. oktober 2007

4 dage til vi står i lufthavnen

Så nu er der 4 dage til at vi sidder i flyveren, så nu må det også være på tide at jeg får skrevet mit første indlæg herinde. Jeg glæder mig, og den første kriller i maven er så småt begyndt. Jeg er så småt begyndt at finde ting frem til turen. Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring om hvilke steder der er værd at tage hen og hvilke steder man skal springe over. Vi vil gerne høre, hvis folk kan fortælle om steder der bare MÅ ses eller om steder der ikke er så spændende. Indtil videre har jeg fundet ud af følgende:

Gode steder er
· Koh Phangan er en ø (Koh betyder ø), hvor den store Full Moon Party finder sted – noget som vi begge ser meget frem til. Den 24 november fyldes en lang strand med festende unge og gode dj’s.
· Byen Chiang Mai i nord pga. imponerende templer, rafting ned af en flod, nattemarkeder samt trekking i junglen, hvor man kan besøge lokale stammefolk der lever meget primitivt og i harmoni med junglen.
· Koh Lanta, som er en ø sydpå som er rolig og afslappet. Her skulle være få turister. Desuden er det en af de få øer i Thailand som er muslimske.
· Koh Tao er en god dykker-ø, der kun er beregnet til at bruge som base for dykkerture. Så hvis vi beslutter os for at dykke skulle det være et godt sted.
(Billede af tempel i Chiang Mai)

Vores indtryk er at de lidt mindre heldige steder er:
· Koh Phi Phi. Det var her filmen The Beach blev optaget. Filmen har gjort øen berømt, men har også medført priserne ligger over almindeligt thailands niveau samt at der er mange turister.
· Koh Samui, skulle bare være en ”normal” thailandsk ø uden noget ekstraordinært
(men hvis i måske har været der må i meget gerne skrive hvad i synes om det)
/Søren

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Drenge for helvede.... :) Ved ikke lige hvordan man bruger den der hjemmeside, men ved sku hvordan man lige smider en kommentar, eller det vil sige jeg har fundet ud af det lige nu.... Det er totalt bøssevejr her i KBH ØV ØV ØV ØV ØV... Meeeeeeeeen VBK bliver jo sjællandsmestre på søndag og det vil i komme til at hører nede i Thailand :P vi regner stærkt med at slå stadion rekorden på de 79 haha.... Modstanderen på søndag ser rimelig overkommelig ud hvis man kigger på lidt stats... men drenge håber i er kommet godt der ned og håber i for en forrygende tur :) Roger and over Martin.....

Viktor sagde ...

#
Jeg haaber sq at VBK sejrer.. det vil vaere alt for nice.. ! :)

Tak for hilsnen martin ! :) Det er rigtig sjovt at opleve en saa stor by som Bangkok.. Vi har allerede rigtig mange historier at fortaelle.. og vi har kun vaeret hernede i .. jah.. 1 dag..

maa hellere lige skrive et blog indlaeg..