torsdag den 15. november 2007

Chaing Mai

I bussen på vej til Chaing Mai faldt vi i snak med en flink gut fra New Zealand. Vi delte en taxa indtil byen og vi bor nu på det samme guesthouse som ham. På hotellet koster et værelse for os to kun 190 bath pr. nat (ca. 30 kr). Vi har brugt nogle timer i Chaing Mai sammen den grineren fyr, bl.a. var vi inde og se thaiboksning.



Vi har gået meget rundt i Chain Mai. Der er over 100 templer i centrum af Chaing Mai. De mange templer giver byen en helt speciel fredfyldt og rolig atmosfære. Luften er renere her end i Bangkok. Derudover ligger butikker, gadekøkkener, guesthouses osv. langt mere koncentreret i centrum af byen. Vi har dog ikke nøjedes med at se byen til lands. Vi tog nemlig også en tur i en lille båd ned langs floden Ping, som har betydet utrolig meget for lokalbefolkningen gennem tiderne.

8 kommentarer:

shakespeare sagde ...

ok. det lyder som et sted for mig. kram Far shakespeare

Anonym sagde ...

Hey hva' så fætter! Håber du har en fed tur. Pas nu på dig selv. Vi ses!

Anonym sagde ...

hej, Viktor, vi glæder os at du har det godt, tak for hilsen, og de flotte billeder du sendte, vi savner dig naturligvis i dag, hvor vi fester fpr lillebror, men glæder os over at du har det så spændende. kys fra mormor og papu. hils søren.

Anonym sagde ...

Hej Viktor.
Hvordan har du det? vi savner dig selvfølgelig her til Torbjørns fødselsdag.Vi snakker skitur til Sverige med overnatning hos Lene og Lars ; håber du kan nå hjem og deltage. Her fryser vi mens der sikkert er meget varmt omme på den anden side af jorden...

yo' viktor-...!
Håber du har nogle fede oplevelser i Asiens land (thailand?) - har du hilst på kongen?.. undskyld..... har kongen hilst på dig ??? hæ , hæ....

Vi gælder os til at se dig igen og høre om dine oplevelser. Lene spørger: Skal du med på ski-lørdag i januar sverige????
ses, Jens.

Anonym sagde ...

hej har du det godt det har jeg god jul til vi når til den tid hilsen emma

Anonym sagde ...

Bonjour Viktor!
HAr du det godt? Er der godt i Smilets Land? Kan lige forestille mig lange hvide sandstrande med azur-grønt vand.. Arhhh DELECIOUS! :)
Lever hele herligheden op til forventningerne? - Håber jeg, her er vi ved at fryse til istapper hver gang vi går ud af døren. Du har det sikkert dejligt varmt og nyder det rigtigt - og jeg bebrejder dig ikke: kunne godt tænke til lidt varme :)
Nå, de andre skal jo også skrive, så må hellere stoppe her.
Knus Kusine Sofie

Anonym sagde ...

Hej Viktor. Det med ski-lørdag er altså Jenses ide, men det er meningen at alle så skal sove hos os i Sverige til søndag. Vi har ikke valgt dato endnu. Jeg håber at du har det rigtigt godt og vi har allesammen tænkt på dig i aften hvor vi har fået dejlig mad som sædvanligt. Pas nu rigtigt godt på dig selv så du kommer glad hjem.. Knus og Kram din moster Lene

Viktor sagde ...

Hejsa alle sammen!! :) mange tak for alle jeres indlæg! Ville rigtig gerne have været hjemme og fejre Torbjørn med jer.

Jeg har det rigtig godt hernede og vi oplever så mange spændende ting hver dag. Glæder mig sådan til at komme hjem og fortælle jer om det.

Skituren lyder som en rigtig rigtig go idé.. kunne bare forestille mig, at jeg liige skal vende mig til kulden, inden at jeg kommer til at vælte rundt i sneen :)

til Jens: Jeg har desværre ikke lige fået kigget forbi kongen endnu... har dog hørt fra thailænderne, at han skulle være en super flink fyr.. ser lige om jeg kan få lagt det ind i kalenderen! :)

og Sofie.. alle herlighederne er til langt over forventning!! :) er virkelig overrasket over alle de ting og oplevelser Thailand kan byde på... Kan dog mærke, at jeg savner Danmark og alle jeg kender rigtig meget!

Men mange tak for jeres hilsner!! :) Vi har det helt fantastisk hernede og vi er pt. igang med at tage PADI dykker certifikat på Koh Tao. (Dansk dykker instruktør!) Så det bliver spændende!!

Håber at i alle har det godt og at i kan holde varmen ( for det kan vi, hihi :)

Knus, kram og tanker fra Viktor